poniedziałek, 8 lipca 2013

Co musisz wiedzieć kupując wodę mineralną

 Woda:
 Oto kilka faktów na temat tego drogocennego płynu:

- woda tworzy nieograniczoną energię w ciele – lepiej niż napoje energetyzujące;

- woda transportuje składniki odżywcze w całym ciele;

- woda przenosi odpady do nerek i wątroby, skąd są następnie wydalne z organizmu;

- woda zapobiega zatwardzeniom;

- woda działa na skórę lepiej niż balsam;

- woda zapobiega PMS i bólom menstruacyjnym;

- woda ogranicza apetyt i nadmierne jedzenie;

- woda wychwytuje toksyczne złogi w ciele i usuwa je na zewnątrz;

- woda pozwala utrzymać libido na normalnym poziomie;

- woda zatrzymuje młodość ciała, elastyczność skóry i bystrość umysłu.


Kupując wodę, warto przeczytać umieszczoną na niej etykietę. Powinny tam się znaleźć: informacja, że woda ma atest PZH, z jakiego źródła była czerpana i w jakiej miejscowości, nazwa producenta, nazwa handlowa wody. Nie powinno tu również zabraknąć informacji o tym, czy z wody usuwano związki mineralne bądź ją nimi nasycano, oraz ilość poszczególnych składników. Obecne przepisy dostosowane są do norm obowiązujących w Unii Europejskiej. Każda woda musi mieć świadectwo, być zakwalifikowana, bez tego w ogóle nie powinna znaleźć się na rynku.

Wody niskozmineralizowane to wody zawierające do 500 mg/l rozpuszczonych składników mineralnych. Zawierają one dużo wodorowęglanów wapniowych i znaczne ilości chlorku sodowego. Ten rodzaj wód występuje przeważnie na terenach górskich.
Wodę niskozmineralizowaną poleca się do codziennego użytku, np. gotowania, ale jest też odpowiednia dla dzieci i osób na diecie niskosodowej.


Woda średniozmineralizowana ma od 500 do 1500 mg/l składników mineralnych. Najczęściej wody te zawierają rozpuszczone sole, wodorowęglany i chlorki wapnia, rzadziej sodu. W grupie tej znalazły się też wody mineralne niskosodowe.
Woda średniozmineralizowana to dobry wybór osób dorosłych, niezbyt aktywnych fizycznie.


Wody wysokozmineralizowane mają powyżej 1500 mg/l rozpuszczonych składników.
Sprawdza się w przypadku sportowców, osób pracujących fizycznie czy kobiet w ciąży. Zaleca się ją przy wysiłku i podczas upałów. Nie jest przeznaczona dla dzieci, osób z chorobami nerek czy naciśnieniem.






3 komentarze:

  1. Ja staram się pić półtora litra dziennie :). Bardzo fajny post :)).

    Buziaki :*.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy post. Dziekuje za informacje.

    OdpowiedzUsuń

Pięknie dziękuję za każdy komentarz ♥
Jeśli mój blog przypadł Ci do gustu to obserwuj, gdy spodoba mi się Twój chętnie zrobię to samo. :)