sałatka owocowa

Witam serdecznie! Pewnie niektórzy z Was są właśnie teraz w pracy bądź w szkole, a zbliża się pora drugiego śniadania. Dobrze wiemy, że owoce są bogatym źródłem witamin, minerałów i błonnika. Nie można jednak zapominać o tym, że zawierają cukry proste- m.in. fruktozę i sacharozę. 


Ze względu na dużą ilość witamin i cukrów prostych najkorzystniej jest jeść owoce w godzinach rannych, na śniadanie zaraz po przebudzeniu, na 2 śniadanie lub kolejny posiłek w pracy. W połączeniu np. z jogurtem i owsianką będą stanowiły pełnowartościowy węglowodanowo - witaminowy posiłek na dobry początek dnia. Dzięki temu nasz organizm po długiej przerwie nocnej zostanie pobudzony do pracy, a glukoza odżywi nasz mózg i zwiększy jego wydajność w pracy, na uczelni, w szkole.


Należy unikać podjadania owoców w godzinach wieczornych i/lub przed snem. Wysoki indeks glikemiczny i cukry podczas snu lub tuż przed będą metabolizowane do tłuszczu gromadzonego w tkance podskórnej. W godzinach wieczornych i nocnych organizm spowalnia swój metabolizm, przygotowując się tym samym do regeneracji i odpoczynku.


Moja propozycja sałatki owocowej:
banan
liczi
ananas (miseczka również z ananasa)
granat 
mandarynka
grejpfrut
brzoskwinie Del Monte

Do sałatki można również dodać jogurt naturalny.


Komentarze

  1. osobiście nie przepadam za sałatkami owocowymi zdecydowanie wolę warzywne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od czasu do czasu można sobie pozwolić :)

      Usuń
  2. pięknie podane owoce, fajny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  3. jak pięknie podane, zjadłabym taką sałatkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. dawno nie jadłam takiej sałtki a tak ją przecież lubie:))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz ♥
Jeśli mój blog przypadł Ci do gustu to obserwuj, gdy spodoba mi się Twój chętnie zrobię to samo. :)

Popularne posty z tego bloga

Zupa z czerwonej soczewicy

Sałatka z kurczakiem