Posty

Wyświetlanie postów z kwiecień, 2016

Wtorkowe śniadania: Koktajl power

Obraz
 Śniadanie nie tylko dodaje energii, ale także poprawia nam nastrój. Badania pokazują, że osoby, które jedzą poranny posiłek są mniej podatne na depresję, milsze dla otoczenia, odporniejsze na stres, a ich układ immunologiczny działa efektywniej, co oznacza, że rzadziej chorują. Mają także bardziej optymistyczny stosunek do życia, a nawet lepsze wyniki w nauce. Bardzo duża grupa osób nie jada śniadań W OGÓLE!często są to również dzieci oraz młodzież. Problem pojawia się kiedy należy wstać kilka minut wcześniej z łóżka i przygotować poranny posiłek.

Dlatego wychodzę z inicjatywą wtorkowych śniadań- chcę żeby były one dla Was inspiracją, raz w tygodniu na blogu i fan Pagu prezentowany będzie przepis takiego zdrowego i pożywnego śniadania. Chciałabym zachęcić Was również do dzielenia się tymi przepisami z innymi, możecie również dzielić się swoimi śniadaniami. Tag akcji #wtorkowesniadania zachęcam i polecam!
Koktaj power 2 banany pomarańcza 1/2 łyżeczki kakao płatki owsiane 3 łyżki 1 łyżeczka n…

Wtorkowe śniadania: Budyń jaglany

Obraz
Składniki:
240 g suchej kaszy jaglanej
630 ml wody
930 ml mleka 3,2%
1/2 łyżeczki mieszanki przypraw: goździków, gałki muszkatołowej, suszonego imbiru, cynamonu  lub przyprawa do piernika bez dodatku mąki i cukru
3  łyżki miodu
+ owoce
Suchą kaszę jaglaną dokładnie płuczemy w bardzo ciepłej wodzie – najlepiej zrobić to kilkakrotnie, aż woda będzie czysta. Wkładamy kaszę do garnka, wlewamy wodę i mleko, wsypujemy przyprawy. Gotujemy pod przykryciem, aż kasza będzie miękka i wchłonie większość płynu ok. 15-20 minut.
Jeszcze ciepłą kaszę miksujemy z miodem na gładką masę, blenderem. Budyń podajemy z pokrojonymi na kawałkami owoców.

Wtorkowe śniadania: Wiosenny serek wiejski

Obraz
Na zdrowe odżywianie i zmianę stylu życia nigdy nie jest za późno. Dzisiaj kolejna odsłona wtorkowych śniadań: tym razem w roli głównej serek wiejski.
To naturalny, nisko przetworzony produkt o wysokiej wartości odżywczej. Posiada łatwo przyswajalne białko i nie zawiera dużej ilości tłuszczy.


Wiosenny serek wiejski 1 opakowanie serka wiejskiego 150g
1/4 awokado 
kilka różyczek brokuła
ziarna słonecznika
ziarna sezamu
przyprawy do smaku

Do oddzielnej miseczki przekładamy serek wiejski, awokado kroimy w kostkę. Ugotowane różyczki brokuła siekamy na mniejsze części. Dodajemy ziarna i przyprawy, całość mieszamy. Polecam z dobrą pełnoziarnistą bułką:)