nasiona chia


Nasiona chia to małe czarne nasiona roślin którą nazywane są również szałwią hiszpańską. Należą do najzdrowszej żywności na świecie. W dawnych czasach nasiona chia były ważnym pokarmem dla Azteków i Majów. Nasiona Chia zawierają przede wszystkim cenne kwasy omega-3 (30%) oraz omega-6 (40%). Są to odpowiednie proporcje, które dostarczone wraz z pożywieniem stanowią niezwykle ważny element profilaktyki wielu chorób. Ziarna są bogatym źródłem kwasów ALA – kwas alfa-linolenowy, który należy do pożądanych kwasów omega-3. Oprócz tego zawierają długołańcuchowe nienasycone trójglicerydy (LCT), stanowiące ważną substancję w żywieniu człowieka.
 Chia to również źródło witamin, minerałów i przeciwutleniaczy. Zawiera witaminy: E, B1, B3, wapń, fosfor, magnez, żelazo, cynk i niacyna. Charakteryzują się również wysoką zawartością łatwo przyswajalnego białka, (ok. 20%). Ze względu na dużą zawartość błonnika (ok. 25%), który działa korzystnie na układ trawienny nasiona chia polecane są dla osób zmagających się z nadwagą i otyłością.
 Nasiona Chia znajdują zastosowanie w kuchni. Można je jeść osobno w całości oraz jako dodatek do musli, owsianki, jogurtu, stanowią bardzo zdrową przekąskę. Świetnie nadają się do sporządzania koktajli, zup, a nawet do wypieku chleba. Po zalaniu gorącą wodą mają konsystencję żelu, podobną do siemienia lnianego. Najlepiej nasiona chia zalać mlekiem i odstawić na 2- 3 godziny do lodówki.
 jogurt naturalny z nasionami chia + mus truskawkowy :)
 Nasiona chia dostępne na stronie:
http://zdrowymarket24.pl/zywnosc-funkcjonalna/931-WITPAK-Nasiona-CHIA-200g-5903240775378.html
 
 

Komentarze

  1. Ja dodaję je do owsianki, nie robię puddingów. jem na ciepło, rzeczywiście chia przypomina konsystencją po zalaniu mlekiem siemię lniane, też ma taki "śluz"

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam chia, szczególnie w puddingach!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam chia, robię puddingi, czasami dodaję do owsianki albo posypuję kanapki na słodko z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zostawione na noc z mlekiem smakują bardzo dobrze. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Również uwielbiam chia, ze względu na ich właściwości i smak :) Małe i niepozorne a mogą wiele zdziałać ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. to jest super dodatek! zamówiłam cały kilogram, dodaję wszędzie - do sałatek, puddingów czy koktajlu

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też tak robię, dodaję do czego się da, najbardziej lubię w owsiance porannej:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Pięknie dziękuję za każdy komentarz ♥
Jeśli mój blog przypadł Ci do gustu to obserwuj, gdy spodoba mi się Twój chętnie zrobię to samo. :)

Popularne posty z tego bloga

Zupa z czerwonej soczewicy

Sałatka z kurczakiem